To basisøvelser til en stærk krop

Hvis du går med drømme om at kunne kalde Arnold S. for din lillebror, så bliver du også nød til at være indforstået med at der virkelig er en lang vej igen – at blive, på godt jysk, et ordenligt lokum kræver utrolig meget hårdt arbejde og endnu mere selvdisciplin end man skulle tro – og så kræver det også en del snilde og to dele teknik. 

En sund krop er mange forskellige ting. For nogen er en sund krop en smidig og \’glad\’ krop der ikke klager over smerter i ryg, skulder og andre led og generelt bare er smidig. For andre handler en sund krop om kroppens evne til at kunne blive ved og ved og ved når de er ude og løbe deres tredje marathon i ugen. Og for den sidste del, som er den vi tager fat i, i denne artikel, handler det om at blive stærk og stor. 

Det bør du være klar over

Før vi kaster os ud i de to basisøvelser du blev lovet, så bør du være klar over at du ingen vegne kommer med din træning, hvis ikke at du spiser efter at blive stor. Hvis du ikke har et kalorieoverskud dag efter dag, kommer du ikke til at tage de kilo på – uanset hvor hårdt du træner. Derfor bør din kost primært også bestå af kylling, bønner og proteinpulver, da det er hårdt for kroppen at tage så meget på og den vil prøve at komme af med det løbende. 

Øvelse 1 – Dødløft

Det er en af de øvelser der kan gøre lige så meget skade som den kan gøre gavn. Hvis ikke du har 110% styr på din teknik når du dødløfter kan du lige så godt lade vær – så er chancerne for at du bliver skadet så store at det næsten ikke kan betale sig at lave den. 

Dødløft er, for de der har fuldstændig styr på teknikken, en af de bedste øvelser til at opbygge muskelmasse, da du bruger hele kroppen til at løfte stangen fra jorden og fordi din workload (kilo pr. rep.) ofte er meget større end ved nogen andre øvelser

Øvelse 2 – Bænken

Det er de færreste der har opbygget et flot og æstetisk brystparti uden at have fat i bænkpressen. Bænkpressen er den øvelse til pecs (brystmuskler) som man kan løfte ultimativt tungest i. Dermed kan du også presse musklerne lige den tand mere med den. 

Andre sider om sundhed:

  1. bedreholdning.dk
  2. engodloebetur.dk
  3. enguidetilsundhed.dk
  4. fitnessbladet.dk
  5. fitnessexperten.dk
  6. friskogsundmad.dk
  7. helseogsundhed.dk
  8. simplebalance.dk
  9. sunde-madvaner.dk
  10. sundesager.dk
  11. sundhedidanmark.dk
  12. sundhedshjaelpen.dk
  13. sundhedsmagasin.dk